Відповідь Президента України
на електронну петицію № 22/000248-еп,
в якій йдеться про те, щоб "за 3 пропуски (без поважних причин)
пленарних засідань знімати мандат з депутата",
розміщену на веб-сайті Офіційного інтернет-представництва
Президента України 29.08.2015
громадянином В.В.Мельником
Відповідно до статті 40 Конституції України та статті 23-1 Закону України "Про звернення громадян" мною розглянуто розміщену на веб-сайті Офіційного інтернет-представництва Президента України 29 серпня 2015 року електронну петицію громадянина В.В.Мельника, в якій йдеться про те, щоб "за 3 пропуски (без поважних причин) пленарних засідань знімати мандат з депутата", яку підписали понад 25 000 осіб.
Слід зазначити, що явище, про яке йдеться в електронній петиції, є властивим для українського парламентаризму. Закони України "Про статус народного депутата України", "Про Регламент Верховної Ради України" зобов'язують народних депутатів України бути присутніми та особисто брати участь у засіданнях парламенту та його органів, додержуватися вимог трудової дисципліни та норм депутатської етики.
Конституція України визначає початок здійснення повноважень народним депутатом України з моменту складення ним присяги та містить застереження щодо втрати депутатського мандата у разі відмови від її складення (частини третя, четверта статті 79). Інших випадків втрати народним депутатом України депутатського мандата, тобто статусу народного депутата України, положеннями Основного Закону України не передбачено.
Зі змісту електронної петиції випливає, що йдеться саме про дострокове припинення повноважень народного депутата України в індивідуальному порядку незалежно від його волевиявлення як механізму притягнення до відповідальності.
Необхідно звернути увагу на те, що встановлення відповідальності народних представників за пропуск без поважних причин засідань парламенту є досить поширеним явищем у демократичних державах світу, зокрема, США, Великій Британії, Португалії, Канаді, Бразилії, Індії.
Системний аналіз Конституції України свідчить, що вичерпний перелік підстав дострокового припинення повноважень народного депутата України визначено у статті 81 Основного Закону України.
Очевидно, що реалізація порушеної в електронній петиції проблеми лежить виключно у конституційній площині.
З метою напрацювання узгоджених пропозицій щодо змін до Конституції України із залученням до цієї роботи представників різних політичних сил, громадськості, вітчизняного та міжнародного експертного середовища, сприяння досягненню громадського та політичного консенсусу щодо вдосконалення конституційного регулювання суспільних відносин в Україні мною було створено Конституційну Комісію.
Ураховуючи основні завдання цього спеціального допоміжного органу, я звернувся до Голови Конституційної Комісії, Голови Верховної Ради України В.Гройсмана з проханням на засіданні робочої групи Конституційної Комісії з питань організації державної влади та децентралізації розглянути питання про внесення зміни до статті 81 Конституції України щодо дострокового припинення повноважень народного депутата України у разі його відсутності без поважних причин на трьох пленарних засіданнях Верховної Ради України протягом однієї чергової сесії.
П.ПОРОШЕНКО
Всі народні депутати обрані народом і вони повинні працювати кожен день для законотворення! За пропуски пленарних засідань депутати повинні бути максимально покарані! Якщо всі будуть сидіти на своїх місцях не буде ніякого кнопкодавства.