Відповідь Президента України на
електронну петицію № 22/174786-еп
«Вимагаємо обов’язкового маркування
для товарів від брендів-спонсорів
російського тероризму», розміщену на
вебсайті Офіційного інтернет-представництва Президента України
29 грудня 2022 року громадянином
Ю.В.Гудименком
Відповідно до статті 40 Конституції України та статті 23-1 Закону
України «Про звернення громадян» мною розглянуто розміщену на вебсайті
Офіційного інтернет-представництва Президента України 29 грудня 2022 року
громадянином Ю.В. Гудименком електронну петицію «Вимагаємо
обов’язкового маркування для товарів від брендів-спонсорів російського
тероризму», яку підтримали понад 30 тисяч громадян.
Дякую всім, хто долучився і висловив позицію з надзвичайно важливого
в умовах збройної агресії РФ проти України питання.
Економічна присутність міжнародних компаній в РФ збільшує
фінансово-економічні ресурси держави-агресора, що використовуються для
ведення злочинної війни проти України.
Застосування в межах правового поля інструментів щодо спонукання
іноземних суб’єктів господарювання до припинення економічних зв’язків з
РФ є частиною комплексної роботи державних інституцій та громадянського суспільства з метою наближення нашої перемоги.
Активну позицію в цьому питанні, зокрема, займає Міністерство закордонних справ України, яке, використовуючи різноманітні платформи, здійснює тиск на іноземний бізнес з метою його виходу з російського ринку і остаточного розриву зв'язків з РФ. МЗС України періодично оприлюднює в соціальних мережах перелік великих іноземних компаній, які продовжують працювати з РФ.
Також в Україні створено застосунок «Rubargo», який допомагає користувачам ідентифікувати компанії і бренди, що працюють і сплачують податки в РФ, шляхом сканування штрих-кодів на продукції. Ця розробка дає можливість українцям та громадянам інших країн за їх бажанням бойкотувати бренди і компанії, які не вийшли з країни-агресора. Додаток підтримує десять мов.
Слід зауважити, що надані в петиції пропозиції щодо обмежень для товарів іноземних компаній, які продовжують господарську діяльність на території РФ, поєднують репутаційні, адміністративні (обмеження, пов'язані з реалізацією товарів) та економічні методи впливу (додаткові витрати на маркування продукції) і потребують прийняття зваженого рішення з урахуванням питань національної та продовольчої безпеки.
З огляду на конституційні повноваження та відповідно до Закону
України «Про Кабінет Міністрів України» Уряд України забезпечує
проведення державної економічної політики, продовольчої безпеки
держави, захист прав споживачів, а також здійснює прогнозування та державне регулювання національної економіки.
З урахуванням викладеного Прем’єр-міністру України Д.Шмигалю
запропоновано забезпечити опрацювання порушених в електронній петиції
питань згідно з компетенцією та визначитися щодо заходів, які б сприяли
припиненню економічної присутності в РФ міжнародних компаній, що
продовжують працювати на території держави-агресора.
Про результати проведеної роботи автора електронної петиції
поінформує Кабінет Міністрів України.
В.ЗЕЛЕНСЬКИЙ
Шановний пане Президенте,
Починаючи з 2014 року, російська федерація здійснює злочинну агресію, спрямовану проти суверенітету та національної цілісності України, проводить криваву політику знищення українського народу та вдається до численних воєнних злочинів на суверенній території нашої держави.
Такі дії з боку держави-терориста потребують значних економічних, фінансових та соціальних ресурсів, доступ до яких російській федерації вдається зберігати протягом усіх років агресії проти України.
Вагомою складовою такої економічної життєздатності злочинного режиму є його внутрішній ринок, котрий серед іншого підтримується провідними представниками міжнародного бізнесу, що забезпечують державі-агресору доступ до інвестицій, податкових виплат, а також товарів побутового використання, котрі гарантують соціальну стабільність серед російського населення.
Незважаючи на безпрецедентні події 2014 року, більшість іноземних компаній зберегли свою присутність на російському ринку, ігноруючи злочинність чинного російського режиму. Переконаний, що у той час дана позиція іноземних виробників залишилася без належної уваги з боку міжнародної громадськості та іноземних органів влади.
Однак 24 лютого 2022 року, російська федерація перейшла чергову межу, передбачену міжнародним правом та загальною мораллю, розпочавши повномасштабну війну проти України, а народ російської федерації підтримав рішення свого режиму. Пам’ятаючи про щоденні жертви, на котрі український народ змушений йти протягом останніх десяти місяців, вважаю, що збереження та тим більше підтримання будь-яких зв’язків із російською федерацією повинні розглядатися як прояв відкритого колабораціонізму з державою-агресором.
Починаючи з 24 лютого, кількість іноземних компаній, що покинули російський ринок та публічно заявили про своє рішення, значно зросла, у порівнянні із 2014 роком. Тим не менш, за даними Єльського університету (США) та Київської школи економіки (Україна) близько 1000 представників міжнародного бізнесу все ще підтримують співпрацю з росією та її споживачами, що підтримують воєнні злочини, скоєні загарбниками в Україні.
До таких компаній, зокрема належать загальновідомі західні бренди, широко представлені на глобальному ринку, а саме: Alfred Ritter GmbH & Co. KG, Avon Products, Inc., Barilla Holding S.p.A., Bonduelle Group, Colgate-Palmolive Company, HiPP GmbH & Company Vertrieb KG, Hochland AG, Johnson&Johnson, Lactalis, Mondelez International, Inc, Nestlé S.A., Perfetti Van Melle, Procter & Gamble Company, Red Bull GmbH, Société Bic S.A., Unilever plc, Yves Rocher та інші.
Не зважаючи на продовження співпраці із державою-агресором, усі перелічені вище компанії до сьогодні залишаються лідерами у своїх сегментах українського ринку та досі активно представлені на полицях торговельних мереж.
Зберігаючи присутність на російському ринку, бренди такого масштабу є важливим джерелом економічних ресурсів, котрі держава-агресор використовує для здійснення звірств та геноциду, спрямованих проти мирних українців.
Переважна більшість іноземних компаній, що зазначені вище, не лише продовжують продавати власну продукцію на полицях російських торговельних мереж, але й ведуть масштабне виробництво такої продукції на території росії, що у свою чергу лише сприяє розвитку промисловості держави-терориста. Більше того, згідно із законодавством держави-агресора про мобілізацію, усі заводи, котрі належать іноземним компаніям, що продовжують діяльність в росії, зобов’язані сприяти мобілізаційним заходам шляхом виконання функцій імпровізованих військкоматів або реалізації оборонних замовлень. Таким чином, іноземні корпорації, що відмовляються припиняти виробничу діяльність на території російської федерації, є безпосередніми учасниками російської агресії проти України.
Не дивлячись на всі вищевикладені факти, продукція компаній-колабораціоністів продовжує безперешкодно продаватися на українському ринку, що дозволяє брендам, котрі підтримують економіку та соціальну стабільність російського режиму, паралельно заробляти гроші на українських споживачах, що змушені кожного дня виборювати власне право на життя.
У зв’язку з цим прошу Вас:
Вжити законодавчих заходів для зобов’язання компаній (постачальників та виробників, в тому числі іноземних та тих, які мають співвласників, що співпрацюють з іноземними компаніями), котрі продовжують власну співпрацю із кривавим російським режимом, виробляючи та продаючи власні товари на території держави-агресора, перш за все ті, що зазначені у даній петиції, в обов’язковому порядку маркувати аналогічні товари та бренди, що імпортуються в Україну та призначені для продажу на українському ринку, написом/поміткою про співпрацю з державою-терористом.
Дане маркування повинно чітко та недвозначно доносити до українського споживача інформацію про те, що виробник тієї чи іншої продукції продовжує діяльність на російському ринку та підтримує російську агресію проти України та має бути нанесено на лицьову сторону товару, великими літерами червоного кольору.
Також пропоную зобов’язати будь-які точки продажу, в тому числі торгівельні мережі, розміщувати товар від виробників та постачальників, які досі виробляють або поставляють товар в росію в окремій відведеній для цього зоні, з обов’язковим нанесенням інформаційних позначок навколо зони продажу про походження такого товар та про компанію виробника. За порушення вимог щодо маркування товару та розміщення його в чітко відведеній для нього зоні застосовувати штрафні санкції.
Твердо переконаний, що український споживач має право знати всю інформацію про товар перед тим, як зробити вибір. Інформація про роботу бренду в країні, що вбиває наших людей, точно має право бути відомою покупцеві. Також впевнений, що в тому числі і такими кроками Україні вдасться переконати іноземні компанії розірвати будь-які зв’язки із державою-агресором, а також захистити український ринок від аморального та шкідливого втручання компаній, що, незважаючи на жертви українського народу, обирають шлях відвертого колабораціонізму у гонитві за російським рублем.